מגמות בנושא דאטה 2019 – איכות נתונים


במאמר באתר של ארגון TDWI, מצביעים על כך שככל שתחום הדאטה תופס תאוצה בארגונים, כך תחום איכות הדאטה (איכות הנתונים – data quality) מקבל דגש חזק יותר והופך לגורם אסטרטגי עבור ארגונים.
ההופעה של תפקיד CDO = Chief Data Officer שתפקידו לתכנן ולהוציא אל הפועל את אסטרטגיית הדאטה כנס עבור הארגון, כמו גם תגבור מאמצעי data governance בארגונים הם סממנים לכך שתחום איכות הנתונים רלוונטי היום יותר מתמיד.

בין המגמות שניתן לצפות כי יתגברו ב-2019:

  1. פרטיות לקוחות תהפוך להיות מרכזית יותר ויותר. זה
    לא יגמר בתקנות אבטחת המידע הישראליות שנכנסו לתוקף על כלל המשק במאי 2018 או בתקנות אבטחת המידע האירופאיות GDPR שנכנסו במקביל באירופה.
    צפוי כי יכנסו תקנות ורגולציות פרטיות נוספות – כגון CCPA – חוק הגנת פרטיות הצרכן של קליפורניה ואחרים.
    אם פעם ניתן היה לעבור לסדר היום על פרטי לקוחות שאינם מדויקים או דיוור לרשימת לקוחות לא נכונה הרי שהיום ארגונים כפופים לרגולציות והדבר דוחף ארגונים לטייב, לאמת ולעדכן את בסיס נתוני הלקוחות ורשימות הדיוור שלהם.
  2. אבטחת מידע – צפוי כי ארגוני אנטרפרייז ידרשו מהספקים שלהם לעמוד בסטנדרטיים מחמירים בנושא אבטחת מידע ולקבל על עצמם חבויות הקשורות באבטחת מידע וסייבר.
  3. דאטה איכותית = כסף – תחום איכות הנתונים עובר מפעולה טכנית שנעשית ב-back office לאסטרטגיה ארגונית שמייצרת הכנסה. ארגונים מגלים כי אותם בסיסי נתונים ויכולות איכות נתונים יכולים לשמש אותם אותם לפעילות אסטרטגיות נוספות כגון BI, דמוגרפיה וטירגוט לקוחות ממוקד. כמו כן, ניתן למנף פעולות לשיפור איכות הנתונים שמתרחשות בנקודות מגע בודדות לכיוון integrated multi-channel contact data
  4. אוטומציה ואינטגרציה – תתגבר הדרישה לביצוע עדכון נתונים באמצעות API ואינטגרציה של עדכון הנתונים ישירות לתוך מערכות אוטומציה שיווקית, CRM וכדומה.

 

לקריאה נוספת: http://bit.ly/2Saxhf6


יש לכם שאלה שקשורה למאמר?

לחצו כאן למעבר לדף יצירת הקשר

תוכן המאמר היה מעניין או עזר לכם? שתפו אותו