בחדשות: יאותרו מבוטחים שהקשר עמם נותק, אך ממשיכים לשלם דמי ניהול


ב- 9/2/17 הושגה פשרה שקיבלה תוקף של פסק דין, בתביעה יצוגית שהוגשה ב- 2010 על ידי “המועצה הישראלית לצרכנות” כנגד מספר חברות ביטוח מובילות בטענה כי הן נהנות מכספים של מבוטחים שאבד איתם הקשר ומכספים בפיקדונות רדומים. חברות הביטוח טענו מצידן כי הן פועלות לפי חוזר המפקח על הביטוח מ-2003 וב- 2012 אף נכנסו לתוקפן תקנות חדשות לאיתור מוטבים בקופות גמל, ונכנס לתוקפו חוזר עדכני של המפקח על הביטוח, המחייב את החברות לאתר מבוטחים שהקשר עמם נותק ואף ליידע אותם לגבי הכספים שנמצאים ברשותן. במרוצת השנים התנהל משא ומתן בין הצדדים בעניין.

בהתאם להסדר הפשרה שהושג בהליך גישור לפני כשנה (2016) הוסכם כי כל מבטחת תערוך רשימות זכאים לפי חוזר הממונה על הביטוח ושוק ההון, על פי גירסתו מ-2003 או על פי גירסתו מ-2012 בהתאם לבחירתה, ותפעל למנות גורם מאתר חיצוני לצורך איתורם של המבוטחים שברשימה.    

לקריאה נוספת: לכתבה ב- YNET להחלטה המלאה באתר “פסקדין”




יש לכם שאלה שקשורה למאמר?

לחצו כאן למעבר לדף יצירת הקשר

תוכן המאמר היה מעניין או עזר לכם? שתפו אותו